Tuesday, April 21, 2015

Perempuan Pelupa

Assalamualaikum

Penyakit lupa boleh jadi bala. Tapi bagi saya itu benda yg elok. Lupa lah orang tu pernah buat jahat kat saya. Lupa lah orang tu pernah mengata saya. Lupa lah kata2 nista orang ignorant. Lupa.

Lupa juga macam mana sakitnya bersalin. Serius. Kawan2 yg tengah tunggu due duk tanya pengalaman hari tu bersalinkan zahra. Haish nak cerita tapi lupa. Sakit tapi lupa la macam mana sakit dia. Takleh explain.

Setiap sesuatu yg Allah buat, cantik sangat. Sempurna sesempurnanya. Jadi bila Allah buat kejadian bersalinkan sebuah jasad suci, melahirkan jiwa putih ke dunia, Allah cipta sakit. Tapi Allah hapuskan kenangan tak best. So yg tinggal sekarang ni yg indah2 je.

Sebab tu bila orang tanya sakit tak? Saya cuma mampu jawab. Sakit. Tapi bila jatuh pandangan pertama pada anak tu, semua sakit tu hilang. Dan nak hadap jahit kejap lagi pun tak terasa sakitnya. Sakit berjam2 tadi cek jalan sampai berdarah, contraction berjam2, gunting, meneran sampai tercabut jarum masuk air kat tangan, semua hilang. Sebab terpandang sebuah muka tanpa dosa tu. Sebab terdengar suara dia. Sebab nak cepat2 peluk dia. Sebab nak cepat2 susukan dia. Sebab saya dah lama tunggu dia, seumur hidup saya, bukan 9 bulan. Dia, ubat segala sakit.

Jadi, lupa tu bagus dalam certain konteks.

Ok nak gi peluk suami main usap2 perut kejap. Eh.

XD

Ps: rasa taknak balik kl. Tapi suami duk mengomel rindu aglio olio sy buat. Haha. Gedik nau skrg ni western sgt tekak.

2 comments:

AAINA said...

ada sesuatu ke dlm perut hmmmm

Ansari Azrul said...

ada rama2. haha